بهترین ماسک‌های مقابله با کرونا کدامند؟

معرفی بهترین ماسک ها و دستورالعمل استفاده از آن‌ها

دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

بهترین ماسک‌های مقابله با کرونا کدامند؟

۹۶ بازديد


به گفته محققان تنها راه مبارزه با جهش‌های مکرر ویروس کرونا، واکسیناسیون و استفاده از ماسک است و حالا بار دیگر با شدت گرفتن ویروس و جهش مجدد آن، استفاده از ماسک الزامی شده است، اما در شرایط کنونی برای حفاظت بهتر از خود از چه نوع ماسکی استفاده کنیم؟

بنا به توصیه محققان، برای محافظت در برابر دلتای وحشی، به دنبال ماسکی با حداقل سه لایه مواد باشید که محکم در اطراف دهان، بینی و صورت شما قرار گیرد.

لاهیتا- مدیر موسسه بیماری‌‎های خود ایمنی و روماتیسمی در سنت جوزف هلث معتقد است که حتی در صورت واکسینه شدن هم باید از ماسک استفاده کرد، خصوصاً در زمان حاضر که جهش دلتا شیوع گسترده‌ای پیدا کرده است.

این پزشک بابیان اینکه ماسک‌های N۹۵ کارایی خوبی در برابر این ویروس دارد، معتقد است که این نوع ماسک باید در محیط بیمارستان استفاده شود.

او توصیه می‌کند که ماسک‌های N۹۵ برای کسانی که واقعاً به آنها نیاز دارند مانند کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افراد دارای نقص ایمنی استفاده شود.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز در دستورالعمل‌های خود اعلام کرده که ماسک‌های N۹۵ برای کارکنان مراکز مراقبت‌های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

ماسک‌های یک‌بار مصرف در مقابل پارچه‌ای

یک جایگزین خوب ماسک N۹۵، ماسک‌های KN۹۵ است که معادل چینی استاندارد ایالات‌متحده است. KN۹۵ ها از همان مواد N۹۵ ساخته‌شده‌اند و حداقل ۹۵ درصد ذرات معلق در هوا را فیلتر می‌کنند. جایگزین دیگر، KF۹۴ است، ساخت کره جنوبی که دارای ظاهری متفاوت و ۹۴ درصد کار آیی فیلتراسیون است.

نکته مهم در استفاده از ماسک‌های N۹۵ توجه به این است که اگر عطسه یا سرفه می‌کنید این نوع ماسک‌ها مؤثر نیستند و ممکن است آن را به دیگران انتقال دهید.

بولینگر -یک استاد بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز نیز راه حفاظت در برابر دلتا را استفاده از ماسک اعلام کرده و معتقد است، برای حفاظت بیشتر در برابر دلتای بسیار عفونی، استفاده از یک ماسک KF۹۴ یا KN۹۵ باکیفیت بالا در شرایط پرخطر توصیه می‌شود.

این پزشک می‌گوید: در شرایط کنونی، چه ماسک N۹۵ ،KN۹۵ و KF۹۴ استفاده کنید، محافظی در برابر این ویروس است و راهی برای در امان ماندن از شر آن خواهد بود. این پزشک البته تأکید می‌کند باید مطمئن شوید که ماسک بر روی صورت محکم و بدون شکاف در اطراف بینی، صورت و دهان شما قرار گرفته است.

ماسک‌های جراحی، ماسک‌های پرمصرف و از نوع یک‌بار مصرف این روزها است که به راحتی می‌توانید در هر فروشگاهی پیدا کنید. درحالی‌که این نوع ماسک محافظت کمتری نسبت به ماسک‌های تنفسی N۹۵ دارند، اما هنوز برای جلوگیری از گسترش نوع دلتا مفید هستند.

لاهیتا- پزشک بیماری‌های عفونی با بیان اینکه هر کاری که می‌کنید، دیگر به ماسک‌های پارچه‌ای تکیه نکنید، تأکید می‌کند: اگر به ماسک‌های یک‌بار مصرف دسترسی ندارید، ماسک پارچه‌ای بهتر از نداشتن ماسک است. با این حال، یکی از راه‌هایی که می‌توانید از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنید این است که این نوع را با یک ماسک یک‌بار مصرف استفاده کنید.

بولینگر می‌گوید: اگر نتوانید N۹۵ ،‌KN۹۵ یا KF۹۴ پیدا کنید، ماسک یک‌بار مصرف باکیفیت خوب زیر یک ماسک پارچه‌ای جایگزین مناسبی است، به شرطی که تناسب آن بر روی صورت، بینی و دهان حفظ شود.

توجه به این نکته ضروری است که انواع مختلف ماسک‌های صورت محافظت متفاوتی ارائه می‌دهند، اما همه افراد نیز نیاز به سطح یکسان حفاظتی ندارند و موقعیت‌های خاص ممکن است انواع مختلف را طلب کند.

اگر واکسینه نشده‌اید، دچار نقص ایمنی هستید و یا در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارید، باید از یک ماسک قوی استفاده کنید. این بدان معناست که از ماسکN۹۵ ، KN۹۵ یا KF۹۴ یا ماسک دوگانه استفاده کنید. استفاده از تعداد ماسک بیشتر نیز ایده خوبی است. اگر کاملاً واکسینه شده‌اید و جزء گروه های کم‌خطر هستید، یک ماسک یک‌بار مصرف جراحی برای استفاده منظم و روزانه مناسب است.

معرفی چند نمونه ماسک برتر در جهان

هنگام خرید ماسک به عبارت تأیید سازمان غذا و دارو توجه کنید.

Project N۹۵

Project N۹۵، سازمانی است که تجهیزات محافظ شخصی را بررسی می کند تا محصولاتی قانونی و آزمایش شده به بازار عرضه شود. این فروشگاه ماسک های N۹۵ ،KN۹۵، ماسک‌های جراحی و سایر مارک‌های مختلف را به فروش می‌رساند. با خرید مستقیم از آن، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پوشش صورت شما آزمایش شده و قابل اعتماد است.

 

WWDoll KN۹۵

در کارخانه‌ای در چین تولید می‌شود و در لیست EUA و FDA قرار دارد. این ماسک ها دارای پنج لایه پارچه،ظاهری تاشو سه بعدی و یک پل قابل تنظیم بر روی بینی هستند که در رسیدن به تناسب ایمن تر کمک می کند.

 

Vida KN۹۵

Vida که قبلاً در فضای ماسک‌های پارچه ای مورد علاقه بود، اکنون KN۹۵ های یک بار مصرف نیز تولید می کند و از کارخانه های تأیید شده توسط EUA در چین است. این ماسک‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و سایزهای مختلف از معمولی گرفته تا بچه گانه موجود است.

 

Powecom KN۹۵

این نوع ماسک، مقرون به صرفه هستند، بسته ۱۰ عددی آن زیر ۱۵ دلار قیمت دارد. دارای استاندارد طراحی پنج لایه و قابل تنظیم با حلقه گوش هستند و توسط تولیدکننده چینی دارای مجوز EUA ارائه می شود.

 

LG Health Care KF۹۴

این نوع ماسک در کره با چهار لایه مواد ساخته شده است. برخلاف KN۹۵ ها، KF۹۴ ها دارای طراحی دو لایه هستند که امکان تناسب بیشتر را فراهم می کند و در عین حال فضای بیشتری را برای تنفس ایجاد می کند.

 

EvolveTogether Face Mask

در حالیکه این نوع ماسک کمی گرانتر از ماسک‌های یک بار مصرف است، اما تمام آنچه مورد نیاز شما است را دارد. دارای چهار لایه مواد، پل بینی قابل تنظیم و حلقه گوش هستند. فیلتراسیون خوبی دارند، راحت و به اندازه یک محصول یک بار مصرف پایدار هستند. بسته بندی آن قابل بازیافت است.

 

WeCare Disposable Mask

ماسک های یکبار مصرف WeCare برای اهداف بهداشتی در هنگام سفر مفید است. ماسک های سه لایه محکم و راحتی هستند که در یک جعبه ۵۰ تایی عرضه می شوند.

 

ICU Health Disposable Face Mask

سه لایه محافظتی و یک پل بینی قابل تنظیم دارد که نسبتاً ارزان هستند و به عنوان ماسک دوگانه مناسب هستند.

 

Uniqlo Airism Mask

اگر قصد دارید از ماسک پارچه ای به عنوان ماسک دوبل استفاده کنید، ماسک های Uniqlo's Airism انتخاب راحتی برای استفاده روزمره هستند. آنها از همان پارچه تنفس پذیر و خنک کننده ساخته شده‌اند که لباس های فعال و زیرپوش یونیکلو از آن ساخته شده است و به کاهش ناراحتی استفاده از ماسک پارچه ای کمک می کند. دارای سه لایه پارچه به علاوه فیلتر هستند و قابل شستشو هستند و در چهار اندازه از کوچک تا فوق العاده بزرگ ارائه می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.